کتاب تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان

کتاب “English Phonetics and Phonology for Farsiphones” نوشتۀ شهریار اسکندری زنجانی و بهروز آفتابی گیلوان توسط نشر بوی کاغذ منتشر شد.

کتب آموزش آواشناسی موجود در ایران برای مخاطب جهانی نوشته شده‌اند و نحوه نگارش و بیان آنها جذابیت خاصی برای مخاطب فارسی‌زبان ندارد و اغلب فارسی‌زبانان نمی‌توانند ارتباط مناسبی با این کتاب‌ها برقرار کنند. کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones نخستین کتابی است که اصول آواشناسی را با مثال‌های فراوان از زبان فارسی بیان می‌کند تا فهم موضوعاتی که عموماً برای فارسی‌زبانان دشوار است، سهولت بیشتری یابد.

همچنین، روش آموزشی کاملاً جدیدی در این کتاب معرفی شده است که نه تنها برای مخاطب ایرانی جذاب خواهد بود، بلکه می‌تواند راهی جدید در آموزش و یادگیری بخش آوایی زبان را به محققان و نویسندگان خارجی نیز معرفی کند. کارایی این روش نوین تدریس به صورت علمی و عملی در تحقیقی که نویسنده (شهریار اسکندری زنجانی) شخصاً در سال ۲۰۱۹ با همکاری دانشگاه ایالتی کالیفرنیا به انجام رساند تایید شده است و چاپ این کتاب به نوعی ثبت این ایدۀ جدید تولید شده در ایران قلمداد می‌شود.

مزیت اساسی و قابل توجه دیگر کتاب آن است که نویسندگان  قوانین کپی رایت بین‌المللی را رعایت کرده‌ و محتوای کتاب (متن، اشکال، فایل‌های صوتی و …) کاملاً اورجینال و فارغ از هرگونه تخلف مرتبط با copyright  است.

دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات ترجمه، زبان‌شناسی و آموزش زبان انگلیسی، مدرسان زبان انگلیسی از مخاطبان اصلی این کتاب به‌شمار می‌روند. زبان‌آموزانی که در زبان انگلیسی به سطح پیشرفته (advanced) رسیده باشند نیز می‌توانند برای تقویت لهجۀ انگلیسی خود از این کتاب که مخصوص فارسی‌زبانان است بهره ببرند.

کتاب با دارا بودن فایل‌های صوتی و تصویری متعدد و به همراه پاسخ‌‌های تشریحی و کتابنامه، در پانزده فصل و ۲۹۸ صفحه در قطع وزیری به قیمت پنجاه و پنج هزار تومان در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را در اینجا بخوانید.

برای دیدن بخشی از صفحات کتاب، لینک فایل (PDF) را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *